PDA

View Full Version : Anybody from Norway around here?

Metamike
09-08-2008, 12:07 PM
I am located 45 km south of Oslo. Have 5000 sqm land and quite a few practical resources. Know a lot of stuff and can do a lot of practical work - including building.

TovK
09-08-2008, 08:27 PM
Yes, somebody here. Yohoo. 25 km north of Oslo. Trying to figure out where to live next few years.:original:

Metamike
09-09-2008, 05:51 AM
That would put you some where around Nittedal. What are your reasons for wanting to move?

Rex Epsilon
09-09-2008, 03:14 PM
hei! ikke så langt fra ålesund

Red
09-09-2008, 04:05 PM
Hei. Veldig godt å se andre fra Norge her.:original:
Jeg bor i Oslo og studerer for øyeblikket. Jeg kunne gjerne tenke meg å komme i kontakt med andre fra samme område, også fra hele landet for den saks skyld.

Hva tenker dere om den norske politikeren? Noen som vet hvem det kan være?

Mvh Red

Madmax
09-09-2008, 05:13 PM
Good to see some neighbours here=) I`m located about 50km south of Oslo..

berg1
09-09-2008, 11:08 PM
hei,

student in bergen here:)

Metamike
09-10-2008, 05:22 PM
Good to see some neighbours here=) I`m located about 50km south of Oslo..

Hvor er du i forhold til Aaros i Royken?

Metamike
09-10-2008, 05:27 PM
Hei. Veldig godt å se andre fra Norge her.:original:
Jeg bor i Oslo og studerer for øyeblikket. Jeg kunne gjerne tenke meg å komme i kontakt med andre fra samme område, også fra hele landet for den saks skyld.

Hva tenker dere om den norske politikeren? Noen som vet hvem det kan være?

Mvh Red

OK - så vi er en del her likevel. Er dere klar over nettverkene som finnes i Norge?
http://ildsjelen.ning.com/
http://altnett.ning.com/

Begge disse har en tilknytning til en helhetstenkning eller åndelig forståelse av tilværelsen. Jeg regner med at nesten alle som ender opp hitt er mer eller mindre opplyste i så måte.

Hvem er jeg? Jeg er født og oppvokst i Detroit Michigan. Nå er jeg Norsk statsborger og har bodd i Norge hele mitt voksne liv. Du finner meg på de Norske forum steder under navnet Mike:welcomeani:

Madmax
09-10-2008, 05:28 PM
motsatt side av fjorden. Vestby

Equalitor
09-11-2008, 01:23 AM
Hei folkens! Nesten eneste fyr nord for Dovre her så langt [Den andre heter Liv, bor nært Ålesund. Se min profil] :[
Kommer fra et lite tettsted nær Trondheim. Her har jeg har satt sammen en liten gruppe folk som skal fungere som fiskere, jegere [kanskje også småskala bønder] og sankere som skal utnytte natueren under katastrofer, og ikke stjele fra andre forsvarsløse folk. Vi sikter på å unngå massene når noe slikt skjer og holde oss for oss selv til ting er over.

Jeg anbefaler alle å gjøre det samme, men ut i fra erfaring vet jeg at "normale" folk ser med stor vantro på det jeg planlegger. Delvis fordi vi faktisk kan gå så langt som og har midler til å bygge en liten privat bunker under bakkenivå i skogen. Alt for ikke å bli oppdaget om det skulle bli krig f.eks :)
Jeg holder på å skrive et planleggings-dokument for hva en bør forberede seg på, hva en trenger, kommunikasjon osv. Kan godt legge det ut her en gang eller på en Norsk/Skandinavisk del av forumet, men det har ikke lykkes meg å opprette et slikt underforum enda, når jeg har bedt om det. Vennligst gjør det dere og.
Jeg har skrevet masse i en tråd her om hvorfor en trenger [lovlige] skytevåpen, mot andre som ikke vil ha det i frykt for å bli forfulgt om de eier et..
Nokså interessant dilemma, som jeg prøvde å løse litt enkelt :naughty:

Project Camelot og Avalon forteller oss hvorfor, når og hvordan mulige katastrofer skjer, men ikke hva vi skal gjøre for å overleve best og lengst mulig dessverre.
Det finnes mange gode bøker om praktisk overlevelse så klart, men ingen er så gode på nett og gratis som www.survivalistboards.com

Opprinnelig tenkte jeg å skrive alt jeg gjør her på engelsk, men det tar jo lenger tid, og det leser sjeldent andre folk enn nordmenn om slike norske ting...

Artig å se at siden kan bli så aktiv ihvertfall!
-Eq

Edit: Så ikke at vi hadde blitt innlemmet i et eget sub-forum! Hurra *hoppe og danse*

Equalitor
09-11-2008, 01:41 AM
Dessuten ble det snakket om nettverk her. Jeg har venner som har militære venner, og de igjen planlegger litt på samme basis som meg, bare mye større. De har et slags privat heimevern over hele landet, planlagt privat av ledere innen militæret, klar til å steppe inn for å forsvare andre og seg selv hvis noe galt skjer. Vanligvis er det veldig mange bønder med, fordi de eier og kjenner sine store land/skogområder, er glade i jakt og andre nyttige kunnskaper.
Det siste jeg hørte om denne undergrunns-organisasjonen var at de har kjøpt inn fire tanks [!], som jeg tror var litt gamle men likevel... Og har alt mulig av våpen til disposisjon ellers, som mine kontakter kan få tak i.
Men de er gode karer forsikrer jeg dere, og jeg holder meg til loven når det gjelder alt innen våpen fordi man får tak i det man trenger til en billig penge uansett.

Peace with you all

Liv
09-11-2008, 01:55 AM
Hei Mike! Er det du som har skrevet den flotte 2012-artikkelserien som kommer i Zodiac, del 1 nå i september? Jeg er skribenten som ba deg pent om å skrive den. Jeg er ikke på andre nettsamfunn utenom astro-triben på tribe.net, og der har jeg ikke vært aktiv på flere mnd. Jeg forsøker å bruke kapasiteten min på å samle stoff, stort sett engelske kilder, og videreformidle det jeg finner viktigst på norsk så langt jeg makter.
Uansett hyggelig å se en slik norsk kapsitet her også, for det er nemlig denne karen, folkens!
Alle gode ønsker,
Liv

Liv
09-11-2008, 01:59 AM
Foruroligende, synes jeg. Jeg synes vi heller skal satse på Micael St. Clairs ide om "Radiant Zones". Anbefaler sterkt hans bøker.
Kjærlighet og Lys,
Liv

Liv
09-11-2008, 02:01 AM
Hei Rex Epsilon! Jeg bor på Hareid, 20 min med båt fra Ålesund.
Kjærlighte og Lys,
Liv

Equalitor
09-11-2008, 02:10 AM
Foruroligende, synes jeg. Jeg synes vi heller skal satse på Micael St. Clairs ide om "Radiant Zones". Anbefaler sterkt hans bøker.
Kjærlighet og Lys,
Liv

En ting er å satse, en annen er å være på den sikre siden. Jeg klarer bare ikke å legge ifra meg denne tanken, men samtidig prøve å bringe fram et budskap om at folk bør unngå all konflikt og leve fredfyllt.
Dessuten får man med seg enormt mye av fin og sunn norsk natur :bleh:

Skal sjekke ut mer fra St. Clair. Takk for info :]

Liv
09-11-2008, 02:12 AM
Hei Red! Om noen vet hvem den norske politikeren er, håper jeg at vedkommende holder det for seg selv. I hvert fall ville jeg nødig bidra til at han skulle komme ut for et "ulykkestilfelle" eller "begå selvmord". For all del, la oss bruke vettet vårt til å holde stille om ting som kan koste andre livet.
Kjærlighet & Lys,
Liv

Sunnely
09-11-2008, 05:56 AM
Hej jag bor i Sverige, Stockholm. Ville säga hej! Finns inget SVERIGE-forum än, jag får väl skapa ett. :original:

Trevligt att se er!
Jag finns också på www.tribe.net (http://www.tribe.net), samma namn där, men den sajten ligger nere nu.
Däremot har jag en svensk blogg www.sunnely.wordpress.com (http://www.sunnely.wordpress.com)

Läst om earthships - ska finnas projekt i Norge.
Sök på EARTHSHIPS +NORWAY, titta på den här videon också, Earthships 101 part I (http://www.youtube.com/watch?v=L9jdIm7grCY)

Annan bra sajt är www.off-grid.net (http://www.off-grid.net)

* *

*

Urgim
09-11-2008, 06:23 AM
Hei Red! Om noen vet hvem den norske politikeren er, håper jeg at vedkommende holder det for seg selv. I hvert fall ville jeg nødig bidra til at han skulle komme ut for et "ulykkestilfelle" eller "begå selvmord". For all del, la oss bruke vettet vårt til å holde stille om ting som kan koste andre livet.
Kjærlighet & Lys,
Liv

I følge intervjuvet med Leo Zagami, er det en SV politiker. Men like greit at ingen vet.
Det er en merkelig tid vi lever i. Tror det er lurt å være forberedt. I 1.Elvis 3.15 står det: "The world is a stage" ser slik ut.. hvem har hovedrollen??

alice goes nuts....
09-11-2008, 07:03 PM
heihei, så det er et lite norske-forum her inne, jepps jeg er også norsk og er vel en av de få her som ikke helt vet hva jeg skal tro på, men jeg vet at det er på høy tid med en liten opprensing i verden på mange plan og jeg føler bestemt at utfallet blir possitivt og betviler på det sterkeste at det er noen som ser eller vet rekkeviddene av de tingene som muligens vil skje.

Ha en fin dag, jeg holder til 8 mil sør for oslo:original::original::original:

Metamike
09-12-2008, 06:30 AM
Hei Mike! Er det du som har skrevet den flotte 2012-artikkelserien som kommer i Zodiac, del 1 nå i september?
Liv

Ja da det er nok meg- det minner meg om at jeg må lage annonser til bladet.

Metamike
09-12-2008, 06:41 AM
Jeg anbefaler alle å gjøre det samme, men ut i fra erfaring vet jeg at "normale" folk ser med stor vantro på det jeg planlegger. Delvis fordi vi faktisk kan gå så langt som og har midler til å bygge en liten privat bunker under bakkenivå i skogen. Alt for ikke å bli oppdaget om det skulle bli krig f.eks :)

Jeg har skrevet masse i en tråd her om hvorfor en trenger [lovlige] skytevåpen, mot andre som ikke vil ha det i frykt for å bli forfulgt om de eier et..
Nokså interessant dilemma, som jeg prøvde å løse litt enkelt :naughty:

Project Camelot og Avalon forteller oss hvorfor, når og hvordan mulige katastrofer skjer, men ikke hva vi skal gjøre for å overleve best og lengst mulig dessverre.
Det finnes mange gode bøker om praktisk overlevelse så klart, men ingen er så gode på nett og gratis som www.survivalistboards.com

Jeg følger med deg i forhold til forberedelser. Lovelig skytevåpen er jeg også enig med deg i - i hvertfall til mat. Lyd dempere også. Lær å lade selv slik at du kan lage stillegående skudd som likevel har stor gjennomtrengningsevne. Til tross for at jeg er nokså bra utrustet med overlevelsesutstyr tror jeg at fremtiden ikke handler om å overleve slik mange forstår. Nå har jeg forsket på dette temaet i lang tid og er veldig overbevist om at den store overraskelsen for de fleste blir at jorden selv kommer til å endre på seg slik at den støtter en høyere vibrasjon av livsform. Det kan virke sprøtt for enkelte men hele overgangen har faktisk en fokus på vår egen bevissthet - at den forhøyer seg og at vi forståer vår opphav som ånd og forbindelsen til alle andre.

Om du dreper noen som vil ha din mat - i fremtiden, så skaper du karma som binder deg til en uendelig lang serie med liv i tredje densitet.

Bruk heller tiden til å oppdage din åndelig identitet så drar du mye mer nytte ut av overgangen.

alice goes nuts....
09-12-2008, 03:46 PM
Jeg følger med deg i forhold til forberedelser. Lovelig skytevåpen er jeg også enig med deg i - i hvertfall til mat. Lyd dempere også. Lær å lade selv slik at du kan lage stillegående skudd som likevel har stor gjennomtrengningsevne. Til tross for at jeg er nokså bra utrustet med overlevelsesutstyr tror jeg at fremtiden ikke handler om å overleve slik mange forstår. Nå har jeg forsket på dette temaet i lang tid og er veldig overbevist om at den store overraskelsen for de fleste blir at jorden selv kommer til å endre på seg slik at den støtter en høyere vibrasjon av livsform. Det kan virke sprøtt for enkelte men hele overgangen har faktisk en fokus på vår egen bevissthet - at den forhøyer seg og at vi forståer vår opphav som ånd og forbindelsen til alle andre.

Om du dreper noen som vil ha din mat - i fremtiden, så skaper du karma som binder deg til en uendelig lang serie med liv i tredje densitet.

Bruk heller tiden til å oppdage din åndelig identitet så drar du mye mer nytte ut av overgangen.

Ja veldig enig, og jeg synes det er foruroligende at såpass mange forventer seg et voldelig utfall, dersom noe i det hele tatt skjer, noe jeg ikke er så helt sikker på, så er det jo litt voldsomt det noen driver å organiserer. Eneste man risikerer er å få politiet på døra med overdimensjonerte tiltalepungter.

Liv
09-13-2008, 02:37 AM
Enig med de to foregående! Likevel er det sannsynlig at vi vil få en overgang som kan være utfordrende. Det viktigste tror jeg er å overvinne frykt. Jeg ser frykt som vår største og kanskje eneste fiende, individuelt og kollektivt. Å unngå det vi frykter, vil bare få opplevelsen til å øke i intensitet. Dernest må vi bevare fred i sinnet. Det gjør vi best ved å holde oss sentrert og forbundet til både vår spirituelle kilde og jorden.
Jeg har skrevet en litt om disse temaene i neste nr av Zodiac, som er i salg om ca. 10 dager.
Lys, Kjærlighet, Skjønnhet & Glede,
Liv

alice goes nuts....
09-14-2008, 10:03 AM
Hva tenker dere forresten om dette med dna prøver av alle norske unger født i 2007, årsaken skulle jo være en landsomfattende undersøkelse med tanke på diabetes 1 og genetikk.....skal de lagre menneske dna på svalbard også???...tanken slo meg...dersom alt dette er sant....vil man jo trenge mennske-dna for framtida...ikke bare div frø og såkorn.

Og dette fikk jo utrolig lite oppmerksomhet i mediene....med tanke på alt det etiske rundt dette....tenker da spesielt på island som praktisk talt har solgt dna`et sitt til legemiddelindustrien. Her flere oppegående venninner som lot barna sine være med på dette, og lurer vel litt på hva de tenker med!

hva tror dere??

TheBonzor
09-14-2008, 09:10 PM
jaha, så nå har vi nordmenn fått vår egen tummleplass...jaja ikke værst:)

Vestlending som bor I Sandnes og som har vært borti litt av hvert, fra jordbruk, fiske, utdannet prosesstekniker, snekker...
Angående den norske politikeren så er min mening om dette noe stort vås...Det er almenn kjent at vi har store undergrunnsbaser her i landet som ble bygget bl.a av tyskerene. Disse bildene som viser ventilasjonskanaler er slike som vi har på ALLE.

Be positive:)

Metamike
09-15-2008, 07:23 AM
Og dette fikk jo utrolig lite oppmerksomhet i mediene....med tanke på alt det etiske rundt dette....tenker da spesielt på island som praktisk talt har solgt dna`et sitt til legemiddelindustrien. Her flere oppegående venninner som lot barna sine være med på dette, og lurer vel litt på hva de tenker med!

hva tror dere??

Det er mye negativt som foregår innenfor norsk politikk. Vi må holde fokus på den åndelige delen av det som skjer - Tror ikke de negativve vil kunne lykkes med sin agenda, selv om de ønsker det. :tongue2:

Zabernism'ER
09-15-2008, 09:19 AM
Hei dere !

Hyggelig å se at det finnes så mange likesinnede i vårt langstrakte land.

Du som nevner Svalbard,
det foregår myyye mer på den øya,enn vi på fastlandet i det hele tatt kan forestille oss.
http://i142.photobucket.com/albums/r90/krakilsk/BilderArnfinn658.jpg
(dette bildet er tatt der oppe,,, for å demonstrere størrelsen på tallerkenen, står min *kollega*, ved den fremste venstre søyle..)

Captain Obvious
09-15-2008, 07:43 PM
Heisann. :original: Angående norsk politikk vil jeg anbefale Skjoldmøysagaen (https://nb.xiandos.info/Skjoldm%C3%B8ysagaen_-_INNLEDNING) av Synnøve Fjellbakk Taftø. Et annerledes perspektiv som jeg ikke har sett før angående norsk politkk, blandet med humor jeg likte godt.

motov
09-18-2008, 02:27 PM
heisann! sunnhordlending her....
jeg ser det er mange av dere som skriver at dere er forberet, forbereder der..osv... til hva?? hva skjer som det er muligt å forberede seg til..?

Tussilago
09-18-2008, 10:17 PM
Hei Motov! - Lurer av og til på det samme, jeg :0) Men jeg går inn i dette forumet fordi det oppleves paradoksalt å leve idag. På ene siden er det absolutt sunnest å leve i nuet av all kraft, men på den andre siden kan jeg ikke underslå øyeblikk når perspektivene zoomer langt utover her og nå. Jeg vil gjerne være bevisst på flere plan, og kunnskap gir meg flere verktøy å mekke nuet med.
En digresjon her; jeg tror ikke kuler og krutt blir tilgjengelig særlig lenge, i likhet med drivstoff. Det blir absolutt mangt utrolig/utenkelig å forholde seg til som utfordrer A4-overlevelse; dvs kreativitet og frigjøring fra trad. tankemønster er kanskje det eneste funksjonelle verktøy vi står igjen med. Utover det er det en god dag å leve:0)

monterra
09-20-2008, 07:32 PM
Hei alle,
Monterra her i Trondheim. Godt å vite at jeg har naboer (Equalitor). Vil gjerne ta kontakt med lokal folk som kjenner gode jakt områder og som jeg kan lære av alt om norsk natur. Vantroen er stor og koleger og familien tror jer er gal og paranoid - ville vært at det var slik.

Metamike
09-22-2008, 07:01 AM
En digresjon her; jeg tror ikke kuler og krutt blir tilgjengelig særlig lenge, i likhet med drivstoff. De

Hvis du lader selv kan du alltid bunkre opp med krutt og kuler. Du kommer utrolig langt med noen kilo krutt - i forhold til hvor mye du kan ta inn av mat. Når det gjelder jakt, husk at 22 cal er faktisk det som gir mest effekt for lite vekt. Med lyddemper kan du ta deg av mye i full stillhet. Hvis det blir slik at samfunnet klapper sammen, blir jakt reglene for den enkelte veldig annerledes enn nå. Det blir å skyte for å overleve og da er 22. cal veldig interessant - særlig til all smallvilt - til og med rådyr hvis du treffer riktig. Samene bruker 22 til å drepe rein med, så..... Personlig har jeg alt fra 30, kal underlydskuler, 7,57, 243, 22 og 12 kal hagle - pluss pil og bue. Evnen til å hente jakt og fiske kan bli viktig bytte mot andre goder dersom pengesystemet klapper sammen.

monterra
09-22-2008, 10:41 AM
enig,

med 22lr kan du skyte mest vilt og ammo er billig. Hagle og rifle ammo som bør lades.:gun_bandana:

SomeDoTheKnowledge...
09-24-2008, 12:12 AM
Bor et par mil nordfor Oslo...

Dere burde sjekke ut Bock-saga. En finsk familie har sin egen historie som går tilbake til før istiden. De har hatt en avtale med kirken om å ikke gå ut offentlig med det før nå! En tusen år gammel avtale... I følge Bock-sagaen var istiden grunnet polskift...

Liv
09-24-2008, 03:49 AM
Hvor finner man Bock-saga? Jeg mener å ha lest noe løst omkring det for mange, mange år siden, i hvert fall før årtusenskiftet.

Guardian
09-25-2008, 03:04 PM
Hvor finner man Bock-saga? Jeg mener å ha lest noe løst omkring det for mange, mange år siden, i hvert fall før årtusenskiftet.

http://www.paulapeterson.com/Bock_Saga.html

:smoke:

Liv
09-26-2008, 02:11 AM
Takk, Guardian!

Lys & Kjærlighet

TovK
09-27-2008, 09:26 AM
Hva tenker dere forresten om dette med dna prøver av alle norske unger født i 2007, årsaken skulle jo være en landsomfattende undersøkelse med tanke på diabetes 1 og genetikk.....skal de lagre menneske dna på svalbard også???...tanken slo meg...dersom alt dette er sant....vil man jo trenge mennske-dna for framtida...ikke bare div frø og såkorn.

hva tror dere??

Nok en norske;-)
Dette er nytt for meg. Har du mere info om dette. Men er godt inni Indigo og krystall barn. Det er jo de som skal hjelpe verden opp- og vi må slippe dem til og hjelpe dem til å hjelpe oss.

Har bodd på Svalbard, og det som slår meg først og fremst, er at Svalbard er et veldig utsatt sted å lagre verdifulle gener. Under den kalde krigen gikk motorveien for ubåt trafikken her. Russerne er godt etablert og Nasa har masse antenner der oppe. De har jo ny Ålesund som er bebodd av utelukkende forskere.

uranian
09-27-2008, 10:34 AM

hva tror dere??

hey alice,

good nick!

if i understand you right, all norwegian children born in 2007 had their DNA sampled and stored. that seems outrageous, even by today's standards. do you have a link for this?

SomeDoTheKnowledge...
09-28-2008, 02:27 AM
Nok en norske;-)
Dette er nytt for meg. Har du mere info om dette. Men er godt inni Indigo og krystall barn. Det er jo de som skal hjelpe verden opp- og vi må slippe dem til og hjelpe dem til å hjelpe oss.

Har bodd på Svalbard, og det som slår meg først og fremst, er at Svalbard er et veldig utsatt sted å lagre verdifulle gener. Under den kalde krigen gikk motorveien for ubåt trafikken her. Russerne er godt etablert og Nasa har masse antenner der oppe. De har jo ny Ålesund som er bebodd av utelukkende forskere.

Dette er hva Wikipedia har å si om saken:

"The Norwegian government has built a "doomsday" seed bank to store seeds from as many of the world's crop varieties and their botanical wild relatives as possible. The bank was created by hollowing out a 120-meter tunnel on Spitsbergen cut into rock with a natural temperature of −6˚C, refrigerating it to −18˚C, and then storing seeds donated by the 1,400 crop repositories maintained by countries around the world. The vault has top security blast-proof doors and two airlocks. The number of seeds stored depends on the number of countries participating in the project. The point of this project is to prevent the diversity of agricultural crops currently stored (typically in the form of seed) in seed banks from becoming extinct as a result of accident, mismanagement, equipment failure, war or natural disaster, or due to a regional or global catastrophe, such as global warming."

Følte meg ikke akkurat tryggere når jeg leste det i en norsk avis for en stund sia... Husker ikke hvilken...

SomeDoTheKnowledge...
09-28-2008, 02:36 AM

Her er flere linker:

http://bocksaga.de

http://bocksaga.no/Welcome.html

http://www.bock-saga.com/

SomeDoTheKnowledge...
09-28-2008, 02:40 AM
heisann! sunnhordlending her....
jeg ser det er mange av dere som skriver at dere er forberet, forbereder der..osv... til hva?? hva skjer som det er muligt å forberede seg til..?

Trodde alle her hadde vært innom http://projectcamelot.org/index.html...

Equalitor
09-28-2008, 04:28 AM
Jeg foretrekker å ha en fot i hver leir, eller nærmere sagt: Engasjement i alt, på mest mulig lovlig måte [jeg har ikke gjort noe "ulovlig" så langt da].

Det skal svært mye til før jeg skader eller dreper noen for å vokte føden min, som det ble nevnt her tidligere. Jo mer utlært jeg og mine venner er på å forberede oss og å bruke naturen, jo mindre vil vi lide hvis det blir flere år med anarki uten de selvfokuserte myndighetene vi har nå, som kan komme til å gå under jorden bokstavelig talt!
Jeg er tilnærmet Buddhistisk, jeg har stor tro på karma og Yin og Yang, så noe liv er jeg ikke villig til å ta før det er selvforsvar eller jakt det kommer til.

Jeg kan forstå at folk vil ha så lite våpen i omløp som mulig, men hvis alle prøver å holde seg hvert til sitt [for vår del ihvertfall] kan det hende vi får hjulene til å gå rundt. Folk kan lett drepe uten skytevåpen. Nesten alle har økser, hage og kjøkkenredskap de ville ha armert seg med om/når de må ha mat. Selv ei treklubbe blir dødelig i fandenivoldske hender. Det er klart jeg har lyst til å ha et overtak hvis jeg blir prøvd drept av disse, ved å prøve å skremme dem bort med den respekt-statusen skytevåpen skaper. Da blir det jeg/vi som bestemmer. For jeg regner med at jegerinnstinktet til mennesket forteller at det ikke alltid lønner seg å forhandle først. Hvis jeg da får overtaket tidlig kan jeg gi dem den maten jeg kan avse, men sende dem bort. Da har alle spart liv.
Hvis de får tak i mine våpen blir saken en annen.. La oss håpe det ikke skjer. Mén vi organiserer oss slik at vi aldri går alene på tur/jakt [vi er fire=2 grupper], en regel som alle må ha uansett i livet. Da er ikke sannsynligheten stor for dødelig konfrontasjon langt pokkers oppe i ødemarka altså, med mindre folk har blitt riv ruskende gal og angriper alt og alle på måfå.

Ønsker alle en god dag, og at dere kommer nærmere den endelige sannhet [hvilket vil si kjærlighet, for de fleste]

Fredrick
09-28-2008, 03:47 PM
Hei alle sammen, jeg er glad for å se att så mange folk fra norge, og verden rundt våkner opp fra den "virtuelle" verden vi lever i.

En av de viktigste tingene vi kan gjøre er å informere så mange mennesker som mulig, spesielt familie og de som bor rundt oss. Når den dagen kommer, da verdenen er i total kollaps, økonomi\krig etc. så vill vi trenge hverandre.

Keep up the good work! :thumb_yello:

alice goes nuts....
09-29-2008, 04:13 PM
hey alice,

good nick!

if i understand you right, all norwegian children born in 2007 had their DNA sampled and stored. that seems outrageous, even by today's standards. do you have a link for this?

here is one link:

http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainArea_5661&MainArea_5661=5631:0:15,4266:1:0:0:::0:0

uranian
09-29-2008, 07:05 PM
thanks alice.

i worked briefly for the national health service in the UK, in their IT department. probably the most shambolically disorganised, demoralised organisation i've ever seen. they were doing something similar, not quite so draconian (anyone seen alex collier's videos, interesting that that word is used in english to mean extremely bad and controlling), insofar as they were attempting to create a database of all patients' records. one saving grace in stuff like this is that the people putting it together tend to be so utterly driven by the profit motive that the actual end product tends to not even work (last i heard one of the 3 companies doing this in the UK was going bust due to the total failure of their part of the project), which rather defeats the whole purpose. a DNA database is at a whole different level than just patient records and should be fought tooth and nail...shall ask my partner to read the link and tell me more.

alice goes nuts....
09-29-2008, 09:07 PM
yes....it is terrible, and as i told in the message to you; they are also collecting milk-theets.... norwegian gouverment is SO impressive in this way...so we have our own drakonians here.....hehe...but teflon-population is easy match....dont know who to blame anymore (irony).....

Tussilago
09-29-2008, 09:12 PM
Hi all! - Most seem quite down to earth here, that`s absolutely brilliant to me:mfr_lol: First: I`m not against weapons at all: grown up in a weaponsmiths workshop and also added some skills in the area myself, this is no big deal. There`s more than enough of the kind availiable. Everywhere literally.:naughty:
Now, the perspectives I view are perhaps beyond that
early stage of ruined infra-structure and chaos. On the other hand, if I should have fear it`s centered in the time when our government and at-the-time-leaders do their legally defined and totally mindblown moves to contain control / prevent mass-panicking or whatever labeled.
Before that, the "chip`ing"; allready used in the U.S,- here on expencive horses and pets.
This period is going to strain most perspective on normal behaviour and comprehension of real and how to deal.
I do not have fear when dealing with survival up in the mountains or rural areas, primarily because that`s a state focused upon feeding: usually that activity create cooporation and creativity, not kill first and ask later. Humans are tribal creatures and also featured with the ability to spend experience wiser for each time facing a situation. I guess by then we should be equiped quite neat in these lessons-of-life:naughty:
Finally, I`d like to mention a wild card, relating to the photon-cloud approaching. This cloud contents of unknown radiations does really exite me hugely!
I`m quite convinced that linear reality will mingle stunningly with paralell realities,- and change our present comprehension in manners we don`t even imagine.
I also have great belief in the areas of our brain still asleep and inactive. Nature doesn`t have the manner of creating any waste...
As a horse told me when I asked how to relate: Do keep your power till it`s needed. And he kept on eating, totally confident in his physical ability and cell-intelligence.
Big steaks are also wise...:winksmiley02:
I wonder how you all expect the human spirit to evolve, during harsh times?

Liv
09-30-2008, 03:27 AM
The most exiting part may be that several major cosmic events coincide. I suspect that be the case. If so, we may be in for an experience so unique that no earthling has experienced anything like it before. I also wonder if this experience might be unique even far outside our solar system? I can only wonder. I don't have many of the answers.
What I do believe in is our inherent spiritual power, which can only emerge as we face our fears and watch the illusions disappear as mist on a warm, sunny morning.
Last summer I was taken on a journey through time and space by lightbeings together with two others. We all experienced the same all the way. One of the places/ times we revisted was Atlantis, where the three of us sat on a light carpet working with energies. Suddenly these words "landed" in my mind: We must remember that we are pure love. I spoke those words and we immediately were transferred to the Pleiades, our last destination before returning to here and now.
I believe those words are essential in the time to come:
WE MUST REMEMBER THAT WE ARE PURE LOVE!
Light & Love

alice goes nuts....
09-30-2008, 05:23 AM
here is one link:

http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainArea_5661&MainArea_5661=5631:0:15,4266:1:0:0:::0:0

upps, and here is the right link....:mfr_lol:

http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainArea_5661&MainArea_5661=5565:0:15,1880:1:0:0:::0:0

K-shaker
10-04-2008, 10:54 PM
Hei, Fredrikstad her:-)

astorath
10-07-2008, 03:43 PM
Hello everybody

Another Norwegian in the count :) I live in the heart of Oslo (bummer).
I have been working on a evacuation plan for a while now. Got some estate in the eastern mountains in here in Norway, with plenty of good hunting grounds right on the door-step. When it comes to armed conflicts scenario some members are discussing in this thread i have to say i don't disagree or agree on that particular point. Since the risk of having a hostile government is there, i can't totally oppose that action in general. There must be, and always has been a civil defense of some sort. I am prepared to organize soon. If people want to communicate with me personally in Norway or from either location in the world, please send me a PM, and i will give you contact info. I have plans for 2 scenarios: 1. 2-12 people at secluded mountain lodge. 2. up to 250 people in a large mountain hotel somewhat secluded. ( possibility for private water pump. This is a "plan-in-constant-development", so it's important to gather people with different skills and persona for scenario 2 to work. Good luck everybody, and may peace be with you all :original::original:

Cheers

Ha en fin dag :)

Tommy

FooFighter
10-08-2008, 09:53 AM
Fint å se at det finnes flere våkne folk her i Norge, bor ved trondheim selv.
Tiden er nå inne for å forberede seg på litt av hvert... :/

monterra
10-08-2008, 05:04 PM
:welcomeani:FooFighter,

fint å se flere folk fra Theim. :thumb_yello:

MrMixer
10-08-2008, 10:40 PM
Hei,

tenker du på "The Norwegian Politican" på Project Camelot ?

Jeg vet hvem det er - det er ikke noen du tror det er.
Det han sier om at Jensemann & co bygger underjordiske baser kan være sant.
Forøvrig er det sikkert at Planet X IKKE kommer. Andre ting kanskje,
men ikke Planet X. Vet ikke om norske politikere er så uopplyste at de ennå
går rundt og venter på at Planet X skal komme inn i solsystemet.

Forøvrig har denne norske politikeren i de senere månedene vist klare karaktersvakheter
som innebærer at han ikke har noe mer å tilføre "saken". Det interessante er
troverdigheten av politikerens "lekkasjer".

Det kan se ut til at "THEY" har bestemt at Fr. P. skal vinne valget neste år
og danne regjering, jfr. at avisene skriver som dette allerede er et faktum.

Fr.P-ere er jo så USA-tro at de vil hoppe på å gjennomføre enhver agenda
som noen fra USA stikker i hendene på dem - uten å være i stand til å
gjennomskue djevelskapen som ligger bak.

Hilsen MrMixer

Sibir
10-23-2008, 01:16 PM
Hei!

Fra Sandnes her!
Når det gjelder den norske politikeren, sjekk ut denne siden!
http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=997847&st=20&start=20

alice goes nuts....
10-25-2008, 09:12 PM
ja hva skal må nå si om denne flaue norske politikken, plutselig har siv vært hos frisøren og den småfrekke dama som før var bare komisk skal nå teas seriøst i alle vendinger.

Uansett, det kommer ikke som noe sjokk at det blir frp i 2009; trenger ikke noen lekasjer for å skjønne hva dem vil; "sivs famile", "sivs fars dødsfall", "siv vil bli mor", "siv vil bli gift", "siv vil bli statsminister", "sivs narkomane slektninger" osv til det kjedsommelige.

Var jo samma kjøret da jens skulle fram.....jens meg her, jens meg der.....jeg lurer på om dem er inneforstått med dette spilet sjøl....jens ser litt medtatt ut. Har blotta strupen for overmakta, og spekulerer litt på om han går av med verdighet, får håpe han har vett til å rulle litt med øya før dem tar skikkelig "strupetak".

"sjå ka katta kom trækkanes me!!!", men jeg er iallefall ferdig med å stemme for ti år siden, dette er bare for teit, og jeg var drittunge da jeg syntes det var pinlig hvordan de skulle ha fram jens.....

hehe....dette var til mixer som også var litt lei, jaja...men det er et artig forum dette her, noen er gale, noen visjonære og de fleste bare bittelitt mindre hjernevaska enn gjennomsnittet....blir uansett ertig å finne ut hva framtida bringer....den treffer neppe så hardt som noen her inne håper....sikkert ikke poppis å skrive det...men dog....:zip:

Professor Nordheim
10-26-2008, 07:42 PM
Apropo underjordiske baser: Atomsikker bolig med 250 gjesteplasser til salgs! (http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2733592.ece)

Skal vi spleise? :mfr_lol:

Elephant Man
10-26-2008, 07:49 PM
:mfr_lol: jeg har en 50'er :mfr_lol:

peace :thumb_yello:

borrasca2012
10-26-2008, 09:49 PM
....MEHAMN - CITY rules ;) :lmfao:

Liv
10-27-2008, 02:56 AM
Det med Planet X KAN stemme. Jeg har vært opptatt av fenomenet siden jeg leste Zecharias Sitchins bok om den for noen år siden, og har fulgt med på en del bekreftelser og avkreftelser. Jeg ser Bob Dean og den kunnskapen han formidler som troverdig og anbefaler Project Camelots siste videointervju med ham.
Om en bunkers vil være tryggeste oppholdssted er jeg usikker på. Ingen vet hvilke fjell som vil rase sammen eller hvilke områder som vil bli oversvømt som følge av geologiske endringer. Det er lettere å oppfatte hva som er underveis av den slags om man er på overflaten. Likeså å forflytte seg til tryggere sted om nødvendig.

alice goes nuts....
10-31-2008, 08:12 PM
jepps, enig, uansett hva som skjer, så er det greit nok å holde seg på bakkeplan, da i flere betydninger.....men jeg har ikke helt den store trua på denne planeten nei!!!!

Muldoon79
01-08-2009, 08:27 AM
Hei. Er fra Karmøy/Haugesund. Kjekt å se en link for Norge. Er det noen som tar seg av norsk info. Chemtrails , politiske agendaer o.s.v. Hadde vært bra å hatt en base og samlet den norske infoen. Med filmer, dokumenter og det som hører til.:original:
Noen som har noen forslag? Eller finnes det allerede et godt alternativ.? Vi må jobbe sammen. Kanskje bruke litt utradisjonelle midler for å spre informasjonen. Er åpen for forslag.

Hilsern Muldoon

Ibbe77
01-29-2010, 09:36 PM
Hei alle, godt å se så mange norske hær, har ventet lenge nå på å få skrivd hær, var noe galt med profilen min så jeg fikk ikke legge ned comments.

Ser Metamike er hær også =) har vert litt på Ildsjelens forum så jeg har sett deg dær, har ikke vert dær på en stund da jeg syntes det ble for vanskelig å komme med "konspirsjonsn teorier".

Anyways, snakkast