Go Back   Old Project Avalon Forum (ARCHIVE) > Project Avalon Forum > Global Ground Crew Networking > Europe > Germany

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 09-07-2008, 05:01 PM   #1
Nextom
Avalon Senior Member
 
Join Date: Sep 2008
Location: Potsdam
Posts: 4
Default Berlin

NEXUS MAGAZIN, Germany. We're based in the Berlin area - so far. But we're looking hard for a place near the Bavarian Alps. Sonthofen seems to be a good place, in terms of infrastructure, natural shelters and escape-routes. Anyone interested is welcome to contact us. Community-thinking could be our life-saver!
Nextom is offline   Reply With Quote
Old 09-07-2008, 07:35 PM   #2
bionicBobtail
Guest
 
Posts: n/a
Default Re: Berlin

Yes - I am also in Berlin - would be good to meet others to exchange ideas - and perhaps marvel at our insanity.
  Reply With Quote
Old 09-07-2008, 07:51 PM   #3
cuppa T
Avalon Senior Member
 
Join Date: Sep 2008
Location: on a flood plain, 100yds from the river
Posts: 14
Default Re: Berlin

Good luck guys, it's great to see some fellow Europeans here
cuppa T is offline   Reply With Quote
Old 09-07-2008, 09:06 PM   #4
ewald
Guest
 
Posts: n/a
Default Re: Berlin

Hallo,

Also based in Berlin. When can we meet?

ewald.
  Reply With Quote
Old 09-10-2008, 03:59 AM   #5
Daniels
Avalon Senior Member
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 26
Default Re: Berlin

1.
es geht um eine deutschland-connection, also warum schreibt ihr in englisch?

2.
"..in terms of infrastructure, natural shelters and escape-routes.."

äh.. hab ich was verpasst? wovon redet er? wir sind doch nicht in gefahr. soweit ich weiß ist bisher nur davon die rede, dass evtl. Iran und Israel heisse zonen werden könnten. korrigiert mich bitte, falls ich irre.

Umkreis München hier by the way..

Last edited by Daniels; 09-10-2008 at 04:36 AM.
Daniels is offline   Reply With Quote
Old 09-10-2008, 12:48 PM   #6
jaychilton
Avalon Senior Member
 
jaychilton's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 16
Default Re: Berlin

Hello its Jason here from Tilburg in the netherlands here, originally from the UK, at the moment debating where to relocate, currently looking at the Black forest Munich area. my friend has some land in south of france on the spanish border but no planning permission for building, so maybe good for a bunker. also maybe even the Uk. all depends where we end up. Will be building up our survival gear over the next few months and really need to get a group together or looking to join a group which has already been established. I have family in the UK so may even up end there
jaychilton is offline   Reply With Quote
Old 09-10-2008, 01:17 PM   #7
igniop
Avalon Senior Member
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 14
Default Re: Berlin

Quote:
Originally Posted by Daniels View Post
1.
es geht um eine deutschland-connection, also warum schreibt ihr in englisch?
Hey Daniels!
The reason for writing in English is because this is an international forum and you want "outsider readers" to understand and also in order for people like me ,who live in germany , but still havn't mastered their German language skills but still would like to understand whats going on
igniop is offline   Reply With Quote
Old 09-10-2008, 02:51 PM   #8
Daniels
Avalon Senior Member
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 26
Default Re: Berlin

hey igniop

thanks for the quick answer, but I still don't understand why everybody is freaking out EVERYWHERE. By thinking about an uprising armageddon you guys manifest that prediction. it seems to me like everybody is freaking out about their safety without a real threat.

I'm sure this subdirectory of the forum was created to establish debatte groups for seminars like those of David Wilcock and NOT to establish survival groups..

If you think something bad is going to happen you might be magnetizing the bad things you are afraid of. the key is to stay positive, inform yourself through reliable sources and create a filter for all the armageddon BS you find i.e. on youtube.

everything is going to be fine!
Daniels is offline   Reply With Quote
Old 09-10-2008, 04:29 PM   #9
igniop
Avalon Senior Member
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 14
Default Re: Berlin

I tend to agree with Daniels about not getting carried away into fear and not freak out! (http://projectavalon.net/forum/showp...4&postcount=18)
but i understand why it happens - i mean! it CAN be scary! but we need to keep calm and positive.
I do believe in god or infinite creator or the big bunny rabbit or whatever we want to call this universal creator and I believe even if the worst happens it will be more about who you are, not what or where you are.
I have faith
but of course, it doesnt meen we should all sit there and let faith decide on us
igniop is offline   Reply With Quote
Old 09-10-2008, 09:41 PM   #10
Daniels
Avalon Senior Member
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 26
Default Re: Berlin

yeah exactly. all I'm saying is if you live in Israel or Iran it might be a good idea to relocate for a while. but if you live i.e. in norway or brasil or germany - calm the f*** down! there's no threat to such regions..YET. so stay informed - not through TV but through less manipulated media - and stay tuned.

if you freak out seeking safety you're probably gonna die during you try to escape.

did you know:
a greek dramatist named Aeschylus was killed by a falling turtle, dropped by an eagle who mistook the tragedian's bald head for a rock..
Daniels is offline   Reply With Quote
Old 09-12-2008, 01:30 AM   #11
Ava
Guest
 
Posts: n/a
Default Re: Berlin

I totally agree with Daniels.
  Reply With Quote
Old 09-14-2008, 02:14 PM   #12
Nextom
Avalon Senior Member
 
Join Date: Sep 2008
Location: Potsdam
Posts: 4
Default Re: Berlin

Ich sehe übrigens, dass andere auch in ihrer Landessprache schreiben. Warum eigentlich nicht? Wenn's eine Nachricht für alle ist, dann kann man ja immer noch zu Englisch wechseln. Also, ich schreibe ab jetzt hier deutsch.
Nextom is offline   Reply With Quote
Old 09-14-2008, 11:46 PM   #13
igniop
Avalon Senior Member
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 14
Default Re: Berlin

because there are some people living in germany who dont speak the language well enough(like me for example) to understand all of it and because it is an international forum. when sticking to german you might limit the amount of people who understand and not reach all of them.
the other forum memebers that use their own country language are doing the same mistake in my opinion.
igniop is offline   Reply With Quote
Old 09-17-2008, 11:14 AM   #14
Black Sheep of the Family
Guest
 
Posts: n/a
Default Re: Berlin

Ich wäre auch dafür, in diesem speziellen deutschen Unterforum deutsch zu
schreiben. Es gibt genügend Leute, die der englischen Sprache nicht so mächtig sind, die auch informiert werden wollen.
  Reply With Quote
Old 09-26-2008, 11:46 PM   #15
ShariVari
Guest
 
Posts: n/a
Default Re: Berlin

hallo euch allen,
sag ma was stellt ihr euch unter einer "germany connection" eigentlich so vor?

also ich bin, was die dinge angeht, über die wir alle eigentlich informiert sein sollten nicht so ganz auf der höhe.

ich habe "davon" vor gut einem jahr mal was gelesen und bin über ein, zwei videos bei youtube gestolpert, aber der "sache" kein so großes interesse gewidmet.

nun bin ich seit gut 3 monaten dabei mir soviel informationen zu sammeln wie es geht, nur für den fall das wir alle richtig liegen mit unserem gefühl.

nun, ich bin vor kurzem mit meiner familie (tochter 6 j. und frau) von rostock nach leipzig gezogen.
wie sich später raustellte, ist das auch nicht wirklich die beste lösung gewesen.

versteht mich jetzt nicht falsch, aber allen den ich dovon "versucht" habe zu berichten und das sind nur ne hand voll leute gewesen, haben mich nur angesehen und gelächelt, selbst mein bester freund den ich schon seit 12 jahren kenne.

ich würde dieses thema gerne mit einigen leuten vertiefen und mich über email versuchen mit euch auszutauschen, da es bei mir noch viele fragen gibt und ich das gerne mit "gleichdenkenden" bereden würde.

ich wäre echt dankbar, wenn sich da einer finden würde oder bereiterklären würde, mir informationstechnisch einige tipps zu geben.

cya ShariVari
  Reply With Quote
Old 09-30-2008, 11:14 AM   #16
dragonfly386
Guest
 
Posts: n/a
Default Re: Berlin...Düsseldorf

Hallo Leute,
sitze hier in Düsseldorf.
Ich verfolge Project Camelot schon längerer Zeit und freue mich nun über Avalon und insbesondere über die Deutsche Gruppe.
Tja, ich und ein paar Andere haben beschlossen hier in der Stadt zu verbleiben, sollte es zum Ärgsten kommen(economic breakdown, peak oil usw. Bei einem atomaren Schlag sind wir alle gleichsam im Arsch, egal wo).
Ich weiß, es ist womöglich sicherer auf dem Land, aber wenn man sich in einer Stadt verdammt gut auskennt (u.a. eine U-Bahn und ein ausgeklügeltes Abwassersystem)und ein Netzwerk Gleichgesinnter hat, dann läßt es sich überleben und eine Hilfe für die restliche Bevölkerung einrichten.
Letztendlich kommt es darauf an, dass nicht jeder zum Einzelkämpfer verkommt, sondern ein Teamplayer wird, wobei es auf einer abgestimmten Bündelung der Ressourcen ankommt. Eine Datenbank, wo Menschen verschiedener Talente eingetragen sind, wäre eine sinnvolle Einrichtung. Ich weiß, dieses Forum könnte der Anfang sein.

Ich persönlich, bilde mich selbst momentan in der Wasseraufbereitung aus. Ein Freund von mir beschäftigt sich mit Funk und ein anderer mit Ernährung. Wir haben sogar einen Waffenexperten, der sich mit freie Waffen auseinandersetzt, z.B. Armbrust, Schleuder usw. Wir briefen einander in den Themen, wenn wir uns treffen.

Hier noch ein nützlicher Link: www.survival.4u.org

Natürlich denken die Menschen in meiner unmittelbaren Umgebung, dass ich ein Spinner, Schwarzseher und Verschwörungstheorist bin. Wahrscheinlich geht es Euch allen nicht anders, aber in der jüngsten Vergangenheit stoße ich immer öfter auf offene Ohren.
9/11, Hartz IV, die Bankenkrise und der Krieg im Kaukasus haben sicherlich dazu beigetragen, aber immer noch "schlafen" die meisten.

Gibt es hier in meiner Nähe noch Gleichgesinnte?
Wurde mich freuen von Euch zu hören...natürlich von den anderen auch.

Dragonfly386
  Reply With Quote
Old 10-13-2008, 11:28 AM   #17
saschaberlin
Avalon Senior Member
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 2
Default Re: Berlin

Hallo Alle..Ich fand den Post von dragonfly386 sehr gut und stelle mir auch schon seit einiger Zeit die Frage, wie ich denn Leute treffen könnte die das alles auch nicht auf die leichte Schulter nehmen. Ich komme aus Berlin und verstehe mich als kleine Zelle, welche die Leute, auch wenns die manchmal nervt, Informiert..

Das Problem ist, das die Allermeisten in Ihren achso rationalen Tagesabläufen gefangen sind und, obwohl sie das Ein oder Andere erkennen, einfach keine Möglichkeit haben darauf angemessen einzugehen! ..Dann wird erstmal wegrationalisiert!

Also, wie können wir mal eine Gruppe zusammenbringen und uns treffen?

..einfach mal n bisschen Brainstorming? ..Ich bin wie gesagt in Berlin....

..meldet Euch, und wir versuchen einen Ort und Zeitpunkt auszumachen!

LG*Sascha
saschaberlin is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT. The time now is 07:38 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Project Avalon