Go Back   Old Project Avalon Forum (ARCHIVE) > Project Avalon Forum > Global Ground Crew Networking > Europe > SWEDEN

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 09-24-2008, 12:12 PM   #1
aiwass322
Project Avalon Member
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 100
Default Några kommentarer kring George Green intervjun?

Angående den nyligen släppta intervjun med George Green. Här följer en del intressanta påståenden. Bland annat att just det norra halvklotet riskerar att drabbas hårt av radioaktivt nedfall vid händelse av en väpnad konflikt typ USA mot Ryssland, Kina och Sydamerika. Initiativet till denna konflikt borde på ett eller annat sätt tas av USA som på ett klassikt sätt vill "nollställa" ekonomin. Vad tror ni om detta? Känns det troligt? Vad gör man om det smäller inom ett år? Är vi det minsta förberedda?

Mvh A

Last edited by aiwass322; 09-24-2008 at 03:43 PM.
aiwass322 is offline   Reply With Quote
Old 09-24-2008, 03:44 PM   #2
Exarx
Avalon Senior Member
 
Join Date: Sep 2008
Location: Sweden
Posts: 44
Default Re: Några kommentarer kring George Green intervjun?

Jag tror helt och klart på att det kommer att komma en stor kris, antagligen runt 5-7 oktober som antingen involverar krig mot iran eller en total finanskollaps.
Jag har däremot svårt att smälta att vi kommer drabbas av nukleär nedfall, i alla fall här i skandinavien om det ens blir aktuellt med nukleärt nedfall.

Men jag tror att George Green har rätt i många av sina påståenden gällande konspirationerna och vilka som ligger bakom det mesta. Tror däremot att han är för starkt för domesdagen.
Jag tror att krisen kommer antagligen runt det datum jag skrev ovan, men tror att krisen blir kortvarig, antagligen inte längre än till runt den 22:a november. då kommer vi kunna se ljuset i alla fall, sen blir det en mödosam väg till välstånd förstås.
Exarx is offline   Reply With Quote
Old 09-24-2008, 08:03 PM   #3
aiwass322
Project Avalon Member
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 100
Default Re: Några kommentarer kring George Green intervjun?

Intressant med en lite mer sober inställning till det hela. Håller med om att Green verkligen "målar fan på väggen". Känner en märklig blandning av positivism och oro över vad jänkarna tänker hitta på. Mycket för att jag tror att vad de än gör så finns det ett par ton av outlöst karma för dom att ta itu med. Samtidigt så har jag många amerikanska vänner som verkligen inte behöver ta del av det ödet.

En annan fråga är hur uppgjord den kommande konflikten är. Snackar inte om eventuella konflikter med Iran utan mer om ovan nämda scenario. Hur är Ryssland styrt egentligen, bakom kulisserna? Är det samma konspiratoriska krafter som i Staterna eller andra maktfaktorer? Samma sak med Kina ...
aiwass322 is offline   Reply With Quote
Old 09-24-2008, 08:32 PM   #4
Exarx
Avalon Senior Member
 
Join Date: Sep 2008
Location: Sweden
Posts: 44
Default Re: Några kommentarer kring George Green intervjun?

Gällande Ryssland, som jag förstått det så har ryssarna fått tag på en hel del "känslig" information när dom skrämde amerikanska militären och israeliska militären ur Georgien. Information som tydligen Putin ska vara rätt intresserad av att släppa ut inom en viss tid. Ska tydligen ge bra information om vad amerikanarna/israelerna hållt på med på senare tid.
Putin har gjort massa dumt, men känns nästan som om Edgar Cacey kanske hade rätt i att det är genom ryssarna vi ser sanningen. vem vet egentligen?

Kina känns som ett wildcard lär jag säga, särskilt nu när kinserer har köpt upp 20% av Rotschields bank, vad är deras intentioner egentligen? ja, det kan man verkligen spåna om rätt mycket.
Exarx is offline   Reply With Quote
Old 09-24-2008, 08:51 PM   #5
aiwass322
Project Avalon Member
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 100
Default Re: Några kommentarer kring George Green intervjun?

Det där var brinnande het info om Ryssland. Det visste jag inte. Ja det vore hursomhelst kul med lite mer insikt i vad de egentligen vill. Det lär vara större och mer genomtänkt än de uppenbara motiven. Har iof alltid varit svag för Rysslands kärvhet. Inte för att jag direkt fascineras av deras ledare eller gärningar, mer en förvåning över envisheten.

Näe kineserna är något jag inte kan säga något om alls. Får för mig att det kan vara fruktansvärt mystiskt och komplext under den sönderfallande kommunistytan.

Exarx: Vad tror du om de förutspådda katastroferna? Bortsett från krig?
aiwass322 is offline   Reply With Quote
Old 09-26-2008, 03:23 PM   #6
Exarx
Avalon Senior Member
 
Join Date: Sep 2008
Location: Sweden
Posts: 44
Default Re: Några kommentarer kring George Green intervjun?

helt enig med dig gällande Kina.

Ja, gällande katastroferna så tror jag att vi antagligen får vänja oss vid att planeten är lite "upprorisk" ett tag. Sen hjälper väl inte det att HAARP finns heller kan man tänka sig.
Finns en del risker, en del tror jag inte så mycket på, medan andra verkar ha mer tyngd i sig. Jag tror att en "solarflare" kan hända som kan skada vårat magnetfält vilket skulle vara trakiskt, polskifte har ju hänt förut så skulle inte förvåna mig att en sådan (fysisk) skulle kunna hända igen.
Men jag tror också att vi kan tänkas ha mycket hjälp från ovan, samtidigt tycker jag att man ska behålla sin skepsis, bara för att dom är otroligt avancerade behöver det inte betyda att dom alltid är så vänligt sinnad.

ja nu bubblar jag på som tusan.

****tentan är i alla fall att jag tror att mayakalendern har rätt gällande att vi är i "****-tiden" där vi ska försöka att vakna. Det är nog därför som så himla mycket händer nu, så att vi ska stanna till och tänka till rejält.

Vad tror du om eventuellt kommande katastrofer aiwass322
Exarx is offline   Reply With Quote
Old 09-27-2008, 12:04 AM   #7
Paradoxer
Avalon Senior Member
 
Join Date: Sep 2008
Location: Stockholm
Posts: 10
Default Re: Några kommentarer kring George Green intervjun?

Såhär tror jag:
Förmodligen kommer stora delar av befolkningen att utplånas med hjälp av HAARP. Därför som det byggs bunkrar över hela jorden dit folk med en biljett får tillträde. Ungefär som George Green säger alltså.
Utöver dessa bunkrar byggs ju också stora förråd där man förvarar växter och grödor. Allt för att säkra överlevnad för de utvalda.
Detta är bara en variant av ett scenario. Det finns flera möjliga.

Ett nukelärt scenario är inte att tänka på eftersom jorden skulle vara radioaktiv väldigt länge.
Förr, innan HAARP fanns det planer på att bygga kolonier på månen, alternativt någon annanstans för att invänta en återbefolkning av jorden.

Vissa säger iofs att dessa baser redan är byggda.

Last edited by Paradoxer; 09-27-2008 at 01:18 AM. Reason: Removed some info
Paradoxer is offline   Reply With Quote
Old 09-27-2008, 05:48 PM   #8
Exarx
Avalon Senior Member
 
Join Date: Sep 2008
Location: Sweden
Posts: 44
Default Re: Några kommentarer kring George Green intervjun?

ja, många saker som kan hända. Finns helt klart många olika möjliga framtider, men en sak som jag känner mig väldigt säker på är att vi inte behöver hålla ut så otroligt länge, runt den 20-22 november maximalt. Klart blir ingen dans på rosor direkt efter, men blir mot det bättre.
Exarx is offline   Reply With Quote
Old 09-28-2008, 06:28 PM   #9
aiwass322
Project Avalon Member
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 100
Default Re: Några kommentarer kring George Green intervjun?

Quote:
Originally Posted by Exarx View Post
Ja, gällande katastroferna så tror jag att vi antagligen får vänja oss vid att planeten är lite "upprorisk" ett tag. Sen hjälper väl inte det att HAARP finns heller kan man tänka sig.
Finns en del risker, en del tror jag inte så mycket på, medan andra verkar ha mer tyngd i sig. Jag tror att en "solarflare" kan hända som kan skada vårat magnetfält vilket skulle vara trakiskt, polskifte har ju hänt förut så skulle inte förvåna mig att en sådan (fysisk) skulle kunna hända igen.
Men jag tror också att vi kan tänkas ha mycket hjälp från ovan, samtidigt tycker jag att man ska behålla sin skepsis, bara för att dom är otroligt avancerade behöver det inte betyda att dom alltid är så vänligt sinnad.
Kan bara instämma i det du nämner ovan. Det ska bli spännande att se. Tror att vad som än händer och vart man än befinner sig när det händer så kommer man ju får uppleva eftervärlden och en förhoppningsvis snart nalkandes "gyllene tidsålder". Helst skulle jag vilja uppleva detta utan avbrott och med andra ord i samma fysiska kropp. Men vi får väl se hur saker utvecklar sig.
aiwass322 is offline   Reply With Quote
Old 10-04-2008, 01:50 PM   #10
aiwass322
Project Avalon Member
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 100
Default Re: Några kommentarer kring George Green intervjun?

Quote:
Originally Posted by Paradoxer View Post
Såhär tror jag:
Förmodligen kommer stora delar av befolkningen att utplånas med hjälp av HAARP. Därför som det byggs bunkrar över hela jorden dit folk med en biljett får tillträde. Ungefär som George Green säger alltså.
Utöver dessa bunkrar byggs ju också stora förråd där man förvarar växter och grödor. Allt för att säkra överlevnad för de utvalda.
Detta är bara en variant av ett scenario. Det finns flera möjliga.

Ett nukelärt scenario är inte att tänka på eftersom jorden skulle vara radioaktiv väldigt länge.
Förr, innan HAARP fanns det planer på att bygga kolonier på månen, alternativt någon annanstans för att invänta en återbefolkning av jorden.

Vissa säger iofs att dessa baser redan är byggda.
Oj. Jag har missat trådar jag startar. Otrevligt!
Har läst på kring Haarp och visst. Varför pyssla med Nukelärkrigsföring när man kan frammana naturkatastrofer och skylla på koldioxid.

Sen vi snackade senast har ju ekonomin tagit ett grisdyk ner i ankdammen. Vad jag fattar så fanns det ingen möjlighet för resten av världen att motstå USA´s Bailout Package. Om senaten hade förvägrat så var skrämselpropagandan (rent allmänt i senaten) att undantagstillstånd skulle utfärdas veckan efter. (Inspelningar, intervjuer och liknande har Alex Jones).

Så de tar kontroll över ekonomin för att styra oss. Sen är HAARP hammaren i deras nazi-eftersmakande HAARP metod för att begränsa befolkningen. (I Skandinavien går vi rätt relativt säkra iom att vi är få och har typ högst BNP i världen i relation till det)

Men det är bara en teori...

(Ps. Chomsky har skadat mig pga kravet av mutlipla informationskällor Ds.)

Last edited by aiwass322; 10-04-2008 at 01:53 PM.
aiwass322 is offline   Reply With Quote
Old 10-04-2008, 02:27 PM   #11
Exarx
Avalon Senior Member
 
Join Date: Sep 2008
Location: Sweden
Posts: 44
Default Re: Några kommentarer kring George Green intervjun?

jag kanske är en optimist, men tror inte på en apokalyptisk katastrof som kommer att förgöra oss.
Vi kommer att ha tuffare tider, kanske till och med väldigt tuffa tider ett tag, men vi kommer att få upp ögonen på sanningen, sanningen på allt i sinom tid dvs historia, religion och allt annat.
Vi kommer att se hur ett "jag" blir ett "vi", och hur ett "dom" blir ett "vi".

till syvene och sist vill jag säga att godheten kommer att segra och att vi alla kommer att gå en bra framtid till mötes.
Se även en ekonomisk kollaps med positiva ögon, för det är bara genom att den kollapsar som vi kan genomföra någonting nytt som gagnar alla människor istället för ett fåtal eliter.
Exarx is offline   Reply With Quote
Old 10-04-2008, 02:35 PM   #12
aiwass322
Project Avalon Member
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 100
Default Re: Några kommentarer kring George Green intervjun?

Definitivt. Att leva i nuet och invänta händelser samt handla därefter är det enda vettiga. Det finns mycket info som drar omkring antingen omkring total apokalyps eller mindre saker. Men mycket info (om det nu inte är disfino) tyder på tunga grejer. Å andra sidan klingar de apokalyptiska delarna mer åt propagandan i amerikanska senaten. Men det är svårt att säga...

Men. Vissa tidslinjer som tydligen berörs av Jordens vibrationer pekar sjukt snett.

Dock ser jag fram mot "vi" tänkandet och mår å andra sidan inte dåligt av en kollaps. Det öppnar nya möjligheter för gräsrötterna att äntligen gro.

Last edited by aiwass322; 10-04-2008 at 02:38 PM.
aiwass322 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT. The time now is 08:46 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Project Avalon