View Single Post
Old 09-18-2008, 02:17 AM   #5
Equalitor
Avalon Senior Member

Default Re: om å skape et velfungerende fellsskap

Kanskje jeg har misforstått, men det var ikke dette jeg hadde forestilt meg med ground crew. Dette er bedre!
Jeg trodde det handlet kun om det åndelige, meditasjon og opplysning :O
At noen her er villige til å slippe alt og starte på nytt er genialt! Så lenge det planlegges "rett".

Mitt forslag:
Har man økonomi god nok til det så går alt an. Jeg har kanskje Norges dårligste økonomi, og hadde ikke satset alt på å forlate hus og heim riktig ennå. Men jeg driver og forbereder på alle vis: Blir kjent med våpen og jakt, fiske [noe kan man jo fra før], oppsamling av planter/urter, bondevirksomhet, terreng for å bygge gjemte leirer [kanskje bunker], mat/ammunisjonslager, finne riktig sammensetning av min gruppe [dvs mine få oppvakte venner].

Om noen vil flytte til skogs eller fjells så vær for all del sikker på å fortsatt kunne holde kontakten med omverdenen i huttiheiti. Jeg ville hatt muligheten til å hatt en trygg telefon-forbindelse, enten mobil eller fast, i tilfelle noen blir alvorlig syke før ei krise. Viktig å tenke på. Ikke lev så langt unna sivilisasjon at det blir trøbbel om dere ikke hjelp til hjertestart e.l...
Internett er også kjekt, for hvordan hadde dere ellers funnet fram hit, og fått nødvendige oppdateringer?
Gjerne i en dal eller noe så det er litt skjermet for hva store tettsteder kan bli utsatt for. Helst en liten, lokal drikkevannskilde. Vi har jo sett hva islamister kan vurdere i Danmark, hvorfor ikke her?

Skulle gjerne vært med på teamet ditt om jeg bodde så langt sør, Mike. Det hadde vært en ære.
Lykke til med alt som skjer! Jeg elsker å hjelpe, og lære, så jeg kommer gjerne tilbake hit.
-Eq
Equalitor is offline   Reply With Quote