Go Back   Old Project Avalon Forum (ARCHIVE) > Project Avalon Forum > Global Ground Crew Networking > Europe > SWEDEN

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 09-14-2008, 02:11 AM   #26
motoxmadman
Avalon Senior Member
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 1
Thumbs up Re: Anyone from Sweden ?

Dont worry!
I have been studying Project Camelot closely since the site only had about 40registered Names in the Round Table. We are not alone!
motoxmadman is offline   Reply With Quote
Old 09-14-2008, 01:53 PM   #27
I_Am
Avalon Senior Member
 
Join Date: Sep 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 117
Default Re: Anyone from Sweden ?

Jag tycker mig ha märkt att vaken mer eller mindre blivit ett partiorgan fler typ nationalistisk front. Ett fåtal oerhört agressiva och engagerade individer har infiltrerat många av trådarna. Även många andra "heta" trådar "dödas" fort av tjaffs mm. Känns som om det verkar en hel desinfo-skader på Vaken. Vore av högsta vikt att vi svenskar försöker agera för att bibehålla en mycket öppen och framförallt positiv ton i de svenska Avalon-trådarna.

Ska absolut kolla den där läsningen! Det är ju också intressant att etablisemenget tar på sig ensamrätt att definiera konspirationer. Så fort frågor dyker upp och besvärliga ifrågasättanden...så stämplas det som konspiration. Tack Leif för tipset!

Quote:
Originally Posted by Leif Erlingsson View Post
Det var länge sedan jag var inne på vaken.se:s forum. Menar ni att där är rasism nu?!
...
Den är fantstiskt nyttig att läsa. Inte för Rasmus ****satser, utan för att få sig till livs en 'matris' varmed vi kan översätta de ord och begrepp vi 'konspiracister' använder, till de idéer och koncept 'kultiverade' (som politikerna, etc) mottagare därvid uppfattar. Den riktigt korta summeringen är att konspiracism = antisemetism...
Rasmus Fleischer egen agenda är f.ö. sionism....
I_Am is offline   Reply With Quote
Old 09-14-2008, 10:33 PM   #28
Paradoxer
Avalon Senior Member
 
Join Date: Sep 2008
Location: Stockholm
Posts: 10
Default Re: Anyone from Sweden ?

Jag kan inte annat än att hålla med I_Am.
Tyvärr är vaken.se idag en av de platser en nyvaken först hittar till och det skulle vara synd om det blir ett rekryteringsforum för nationalismens otäcka tentakler...

Tillbaka in i programmeringen skulle man kunna säga.
Paradoxer is offline   Reply With Quote
Old 09-15-2008, 12:00 PM   #29
Xammy
Avalon Senior Member
 
Join Date: Sep 2008
Location: Northern realms
Posts: 34
Default Re: Anyone from Sweden ?

Quote:
Tillbaka in i programmeringen skulle man kunna säga.
Som vanligt i framtiden...

Det är ju i princip samma tendenser som flera konservativa högertyper i USA lider av, de är på vagnen när det gäller mycket av det 'verkliga' nutidsläget, men de närmar sig ämnet från en högst negativ och fördomsfull ståndpunkt.




Men vi kan nog komma in i ljuset tillsammans här i norden skall ni se!
Xammy is offline   Reply With Quote
Old 09-15-2008, 02:14 PM   #30
Tontimba
Avalon Senior Member
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 1
Default Re: Anyone from Sweden ?

Yes my friends we are a group at 5 more people here in Västerås!
What about a meeting pretty soon?
Tontimba is offline   Reply With Quote
Old 09-15-2008, 03:52 PM   #31
aiwass322
Project Avalon Member
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 100
Default Re: Anyone from Sweden ?

Ett möte vore inte dumt. Vore kul att träffa folk IRL och kanske till och med få något konstruktivt gjort. Klockan tickar....
aiwass322 is offline   Reply With Quote
Old 09-16-2008, 07:00 AM   #32
Sunnely
Avalon Senior Member
 
Join Date: Sep 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 31
Talking Re: Anyone from Sweden ?

Hej hopp Paradox o Leif-(oxå)
Sunnely is offline   Reply With Quote
Old 09-16-2008, 09:51 AM   #33
aiwass322
Project Avalon Member
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 100
Default Re: Anyone from Sweden ?

Aj då...

"Last night we received this e-mail from George Green:

I'll call you. Things are really coming. The meeting today on the government assisting the sale of Lehman to Barclays fell through... the dollar is close to collapse."

Vet inte om ni lyssnar på Alex Jones radio grej. Jag gör det varje kväll. Igår var det nästan skrämmande att höra honom. Rösten var raspig och helt ****. Han fastnade i långa monologer om läget i USA som nästan mer lutade åt total uppgivenhet med inslag om cyniska skämt om hur lite folk fattar. Inte alls likt denna eldsjäl som brukar vara en av de starkaste facklorna i mörkret. Maxwell var på showen dagen innan. Han lät inte heller så kry.

Har någon sett andra källor kring detta (dollarns fall och vad som rasslar bakom ridån)? Menar ett ställe där man kan få alternativ info brevid camelot och jones. Mainstream media är givetvis helt opålitliga. Som gammal Chomsky anhängare så letar jag alltid efter maximalt antal källor innan jag be****ar mig för om saker stämmer eller inte.

Rädsla är inget som är värdigt oss. För rädsla förlamar oss och föder egot. Men det var en svår natt igår. Riktigt skrämmande. Tacksam för svar.
aiwass322 is offline   Reply With Quote
Old 09-16-2008, 01:08 PM   #34
I_Am
Avalon Senior Member
 
Join Date: Sep 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 117
Default Re: Anyone from Sweden ?

Alex mfl har ju flaggat för just detta i lång tid nu, och när det händer vet de alltför väl vad mer som står i farstun: Police State, Eugenics, Martial Law...
Han tillhör ju de som säkerligen står i första ledet för att "försvinna" och har säkerligen just nu varit tvungen att förbereda sig och sin familj.

Sammanbrott är mycket roligare innan de händer...
I_Am is offline   Reply With Quote
Old 09-16-2008, 05:22 PM   #35
aiwass322
Project Avalon Member
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 100
Default Re: Anyone from Sweden ?

Ja vi får vänta och se helt enkelt. Som tur är har han så pass många lyssnare och sänder så ofta att han "försvinner" så lär det märkas och skapa ramaskri. Men iof så förväntar sig överherrarna detta. De där 4 miljoner plastkistorna som Bush ska ha beställt av/åt FEMA borgar ju inte för ett kramkalas direkt.
Sannerligen ett sorgligt och obehagligt mörkt kapitel i mänsklighetens historia.
aiwass322 is offline   Reply With Quote
Old 09-16-2008, 06:02 PM   #36
jonker
Avalon Senior Member
 
Join Date: Sep 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 3
Default Re: Anyone from Sweden ?

Tjena,
Här har vi en representant från södra förorterna i Stockholm.
...har följt Project Camelot i ett år ungefär... har kanske någon intervju kvar att se... Har hamnat här via 9/11 som jag började undersöka på allvar 2004 via Mike Ruppert och Peak Oil... Sen blev det Federal Reserve genom ett antal böcker. Ja, ni vet... längre och längre ner i kaninhålet. Läste två böcker av StClair i somras. Trodde aldrig att jag skulle läsa astrologi, men man lär sig något nytt om sig själv och världen varje dag. Och nu mer och mer ju närmare 2012 vi kommer helt uppenbart... Är en notorisk dokumentärsamlare med ett arkiv på 170GB som jag samlat på mig genom åren. Mycket 9/11, ekonomi, mytologi etc. Ska bli kul att lära känna er... Det är ju lite ensamt så här djupt ner i hålet... ;-)
/j.
jonker is offline   Reply With Quote
Old 09-16-2008, 06:10 PM   #37
Marco Malservisi
Avalon Senior Member
 
Join Date: Sep 2008
Location: Sweden ,in Stockholm,and Italy ,in Bologna
Posts: 11
Default Re: Anyone from Sweden ?

hi everybody of course we are not alone in sweden ,and please post me all when you got some good or specific news about this site developpments and its contents...
im also interested since very long ago about the subjects that project camelot and avalon are taking care of..
and followed myself as well project camelot since the very beginning ...
im based in stockholm so if anyone there wanna contact me for a chat and for even a drink in town and exchange some good thoughts about future and what to do about it,a part the chatting possibilities
you are all welcome to do so..
my email adress is mestesso2002@yahoo.fr

ill be tuned in here and there also to this website
but please feel free to contact me any time and keep me updated...
ill be happy in the near future when i have little free time to share also my experiences and energy and thoughs in this site
wich i consider very good as a space where we private simple people can start to unifie our energies and respond to difficult times and overpowering powers ,that are interested on taking us away from the surface of earth...

meantime wish you all best

MArco
Marco Malservisi is offline   Reply With Quote
Old 09-16-2008, 06:17 PM   #38
GoingToFast
Banned
 
GoingToFast's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Location: Avesta, Sweden.
Posts: 303
Default Re: Anyone from Sweden ?

Hej. Vad skönt och se att det finns Svenskar på Project Avalon forumet.
Jag ser att några av er har kommenterat Vaken.se, jag gillar fortfarande Vaken men håller med om att det är ett mycket hårdare tonläge på Vaken än på Avalon, det är skönare här, inget jhärndött tjaffs som det kan vara på Vaken. Jag började faktiskt att göra några inlägg på Vaken men gav upp efter ett tag, av någon anledning så blev jag punktmarkerad av någon som kallar sig Twotter, han är en av dom som är på varenda tråd och gör sig märkvärdig och han kör alltid med någon form av hemgjord bakvänd logik som ingen fattar ett smack av.
Jag kommer att kika in på den här tråden så ofta jag kan, problemet är att det finns så mycket intressant att läsa här på Avalons forum.
Oroa er inte för mycket över 2012 jag tror att det mesta är "Fablernas värld"

Hadäbra.
GoingToFast is offline   Reply With Quote
Old 09-16-2008, 06:34 PM   #39
aiwass322
Project Avalon Member
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 100
Default Re: Anyone from Sweden ?

Välkommen!
aiwass322 is offline   Reply With Quote
Old 09-16-2008, 06:39 PM   #40
I_Am
Avalon Senior Member
 
Join Date: Sep 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 117
Default Re: Anyone from Sweden ?

Ja, det finns ett antal individer som är mycket aktiva på vaken och andra forum, med mycket märkliga destruktiva beteenden.
En del av dem är säkert personer som helt enkelt gillar att störa och tjafsa och få sin lilla inskränkta världsbild bekräftad - helst på andras bekostnad.
Men, jag tycker det i väldigt många fall helt klart handlar om aktivt intervenerande av personer i "högre makts" tjänst, som mycket väl vet exakt vad de gör och varför.
Inte direkt infiltration, snarare diversion.

Kan ju vara bra om vi försöker hålla samman här på Avalon innan det börjar dyka upp "agenter" och saboterar trådarna.

Personligen använder jag mig av ett slags indikator i diskussioner: Om den jag diskuterar med är positiv (även om han eller hon har en olika åsikt) och tydligt visar att han eller hon verkligen vill läsa det jag skriver och reflektera över detta.
Om det inte är så - ja, då kanske det i bästa fall bara är att ignorera personen i fråga. Om personen blir väldigt "spammande" och störande är det troligen dags att rapportera till admin.

Ska i alla fall bli rackarns spännande att se vart denna oerhörda kraften tar vägen. De blir troligen tvingade att skaffa bättre serverkapacitet inom strax här på Projekt Avalon.
I_Am is offline   Reply With Quote
Old 09-16-2008, 06:55 PM   #41
Paradoxer
Avalon Senior Member
 
Join Date: Sep 2008
Location: Stockholm
Posts: 10
Default Re: Anyone from Sweden ?

Quote:
Originally Posted by GoingToFast View Post
Av någon anledning så blev jag punktmarkerad av någon som kallar sig Twotter, han är en av dom som är på varenda tråd och gör sig märkvärdig och han kör alltid med någon form av hemgjord bakvänd logik som ingen fattar ett smack av.
Twoofer heter han. Det är såna som han som vi ska få att vakna.
Trots att han har helt annan verklighetsuppfattning mot sk vakna är han väldigt trevlig tycker jag. Han håller en trevlig ton trots att folk kallar honom både det ena och andra.
Han är helt enkelt en sökare, men har inte kommit dit vi har i vårat sökande.

Varför är så många rädda att diskutera för vår sak?

Quote:
Originally Posted by I_Am View Post
Ja, det finns ett antal individer som är mycket aktiva på vaken och andra forum, med mycket märkliga destruktiva beteenden.
En del av dem är säkert personer som helt enkelt gillar att störa och tjafsa och få sin lilla inskränkta världsbild bekräftad - helst på andras bekostnad.
Men, jag tycker det i väldigt många fall helt klart handlar om aktivt intervenerande av personer i "högre makts" tjänst, som mycket väl vet exakt vad de gör och varför.
Inte direkt infiltration, snarare diversion.
Det är hela deras världsbild vi talar emot. De infiltrerar inte på uppdrag av någon, utan agerar enligt sin programmering helt undermedvetet. Vi måste bli mer pedagogiska gentemot såna här personer.

Last edited by Paradoxer; 09-16-2008 at 07:50 PM.
Paradoxer is offline   Reply With Quote
Old 09-16-2008, 07:55 PM   #42
Twoofer
Guest
 
Posts: n/a
Default Re: Anyone from Sweden ?

Quote:
Hej. Vad skönt och se att det finns Svenskar på Project Avalon forumet.
Jag ser att några av er har kommenterat Vaken.se, jag gillar fortfarande Vaken men håller med om att det är ett mycket hårdare tonläge på Vaken än på Avalon, det är skönare här, inget jhärndött tjaffs som det kan vara på Vaken. Jag började faktiskt att göra några inlägg på Vaken men gav upp efter ett tag, av någon anledning så blev jag punktmarkerad av någon som kallar sig Twotter, han är en av dom som är på varenda tråd och gör sig märkvärdig och han kör alltid med någon form av hemgjord bakvänd logik som ingen fattar ett smack av.
Jag kommer att kika in på den här tråden så ofta jag kan, problemet är att det finns så mycket intressant att läsa här på Avalons forum.
Oroa er inte för mycket över 2012 jag tror att det mesta är "Fablernas värld"

Hadäbra.
Hej, Twoofer är faktiskt mitt användarnamn.

Det ENDA jag gör på vaken.se är att argumentera för min sak. Jag håller alltid en trevlig ton(sålänge jag kan) och försöker acceptera andras åsikter. Du däremot går till ett annat forum, skriver i en tråd som inte ens handlar om vaken.se och börjar kasta skit på mig bakom min rygg? Säg det direkt i ett PM istället så behöver inte folk här höra dina klagomål.

Det är så mycket skitsnack i din post så jag tänker klara av dem en och en:

Du blev punktmarkerad: Jaså, på vilket sätt?

Jag gör mig märkvärdig: Jaså, på vilket sätt?

Jag använder mig av hemgjord bakvänd logik: Jaså, på vilket sätt?

Ingen fattar ett smack av mina inlägg: Jodå, de flesta fattar men håller inte med. Något jag självklart accepterar. Paradoxer och jag snackar dagligen över MSN och vi har helt olika världsbilder. Endå lyckas vi hålla en bra diskussion som båda tycker är intressant. Det är nog snarare du som inte förmår att någon är kritisk till din NWO-teori.

I fortsättningen, smutskasta inte mig på ett annat forum. Säg det till mig direkt.

/twoofer
  Reply With Quote
Old 09-16-2008, 08:07 PM   #43
Paradoxer
Avalon Senior Member
 
Join Date: Sep 2008
Location: Stockholm
Posts: 10
Default Re: Anyone from Sweden ?

Låt denna diskussion fortsätta via PM på vaken.se, eller håll en trevligare ton här.

Motsatta åsikter kan vara intressanta att diskutera om det görs på ett öppet och schysst sätt. Låt mig också påminna om att project avalon har en lite annan målgrupp än vaken.se

Låt oförätter som sker på vaken.se stanna på vaken.se
Paradoxer is offline   Reply With Quote
Old 09-16-2008, 09:35 PM   #44
aiwass322
Project Avalon Member
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 100
Default Re: Anyone from Sweden ?

Härligt. Då kan vi alla leva vidare i fred.
aiwass322 is offline   Reply With Quote
Old 09-16-2008, 10:19 PM   #45
Metaphor
Avalon Senior Member
 
Join Date: Sep 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 128
Default Re: Anyone from Sweden ?

UNDERBART!

Det här har jag sett fram emot! Har hängt på ett antal forum fram tills nu och äntligen kommer ett internationellt forum för oss "tokskallar"
Jag håller med ett tidigare inlägg om att det blev lite ensamt nere i "hålet" till ****, ha ha.

Jag kom av en slump i kontakt med project camelot via den formidabla sidan montalk.net som snabbt blev en favorit tack vare sitt Noble Realms forum, som än idag ger mycket matnyttigt trots att det ligger nere sen 22 februari (det ligger uppe än för referens, rekommenderad läsning)
Vi var sen en grupp som gick vidare med ett ännu idag aktivt forum som heter Noble dreams.
Men jag har länge känt att det är lite ensamt med att ha sina gelikar på andra sidan atlanten.
Tack Camelot och Avalon teamet för detta!

BTW. Jag bor på Söder i Stockholm.
Metaphor is offline   Reply With Quote
Old 09-17-2008, 06:31 AM   #46
aiwass322
Project Avalon Member
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 100
Default Re: Anyone from Sweden ?



En annan grej. Den konstruerade sänkan i amerikanska ekonomin avslöjar äntligen sin uttänkta strategi i mainstream media. Centralbanken (Rockefeller, Morgan, Rothchild osv) förvärvar utsatta banker och låneinstitut. Undrar vilka "fina" erbjudanden de kommer ge sina låntagare när de kollektivt äger folks skulder? RFID chip mot 2% lägre ränta? 3 år i interneringsläger mot skuldsanering? Hur kan folk missa det här övertydligt utannonserade schackdraget? Sannerligen en bitter eftersmak på den stora arenan just nu.

Extern länk till e24.se

Last edited by aiwass322; 09-17-2008 at 05:03 PM.
aiwass322 is offline   Reply With Quote
Old 09-17-2008, 06:45 AM   #47
I_Am
Avalon Senior Member
 
Join Date: Sep 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 117
Default Re: Anyone from Sweden ?

Du har helt rätt! Tack.

Quote:
Originally Posted by Paradoxer View Post
"...Det är hela deras världsbild vi talar emot. De infiltrerar inte på uppdrag av någon, utan agerar enligt sin programmering helt undermedvetet. Vi måste bli mer pedagogiska gentemot såna här personer..."
I_Am is offline   Reply With Quote
Old 09-17-2008, 10:27 PM   #48
Shobhana
Avalon Senior Member
 
Join Date: Sep 2008
Location: Sweden
Posts: 4
Default Re: Anyone from Sweden?

Hello Hej...I am also living in Swe..and I be back...
Take Care...
Shobhana is offline   Reply With Quote
Old 09-18-2008, 11:08 AM   #49
r0ni
Avalon Senior Member
 
Join Date: Sep 2008
Location: Sweden
Posts: 1
Default Re: Anyone from Sweden ?

Hi, a swedie here as well From Göteborg and I've been seeking since i was 20.


Peace
r0ni is offline   Reply With Quote
Old 09-18-2008, 01:32 PM   #50
Leif Erlingsson
Guest
 
Posts: n/a
Default Re: Anyone from Sweden ?

Quote:
Originally Posted by Paradoxer View Post
... det skulle vara synd om [vaken.se] blir ett rekryteringsforum för nationalismens otäcka tentakler...

Tillbaka in i programmeringen skulle man kunna säga.
Loopbotomy, alltså. Särskilt om den israeliske historieprofessorn Shlomo Sand har rätt i sin tes att den tyska nationalismen på 1800-talet i själva verket är där 'det judiska folket' uppfanns!

Nämligen, enligt Gilad Atzmon - se "The Wandering Who?" http://palestinethinktank.com/2008/0...wandering-who/ - så har den israeliske historieprofessorn Shlomo Sand skrivit en seriös studie över hur 'det judiska folket' uppfanns av tyska intellektuella på 1800-talet, i samband med de nationalistiska känslor som då florerade. Observera att han inte talar om religionen utan om hur folket skapades.

Om Shlomo Sand har rätt, då är 'de nationella' samma andas barn som sionisterna. Vem är förvånad? Loopbotomy. (Googla loopbotomy!)
  Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT. The time now is 10:28 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Project Avalon