Go Back   Old Project Avalon Forum (ARCHIVE) > Project Avalon Forum > Global Ground Crew Networking > Europe > NORWAY

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 11-18-2008, 05:39 PM   #1
Metamike
Avalon Senior Member
 
Join Date: Sep 2008
Location: Norway
Posts: 65
Default Et godt bakkemannskap er nå etablert - neste steget...

Jeg ser det er veldig stille her inne og tenker at det er fordi de fleste kjenner til etablering av et lukket nettsammfunn som heter Bakkemannskapet for fremtiden som jeg administrerer. Dette som følge av et utvidet behov for å diskutere seriøse innlegg uten avsporing, debunking og personangrep. Stedet har nå snart 60 medlemmer og har allerede begynt med virksomhet der informasjonen rettes ut til et større publikum.

Jeg befinner meg plutselig i en noks pussig situasjon. Jeg har tatt inn en person med fire barn til mitt hjem for snart 1,5 år siden velvitende om situasjonen som var under oppseiling i forhold til ascension. Det har kostet meg en del kroner for å absorbere 5 ekstra mennesker og jeg har følgelig måtte øke min bankgjeld. Det viser seg at deling av fellesutgifter ikke på denne partnerens agenda og da sitter jeg i en situasjon der jeg kan gjøre flere ting. Først må jeg beskrive der jeg bor - 45 km syd for Oslo, 5 mål tomt. 4 bygninger - lite hus med kjeller og en etasje, utsikt over fjorden mot Ås, gjeste hus ny satt opp med hems - behandlingsrom, ateliet i en og halv etasje for kurs, kontor, og garasje/magasinet for lagring av fritids utstyr -. pluss utelager bak ateliet. Eiendommen har en dam på 2.meter dyp. Siste hus på en privat vei 100 meter over havet. Salgstaksten for ett år siden var 2,25 - hvilket er veldig konservativ mener jeg. Det er 5 minutter ned til sjøen og det er rådyr i hagen. Det er faktisk et veldig godt sted å overvære tiden som kommer så fremt at banken ikke har for store krav muligheter til å gjøre noe dumt.

PS - med økonomiske midler kan bolig huset bygges ut til å huse tre enheter tror jeg, der de andre ressursene brukes på deling. Det er bredbånd-tråløs nettverk på stedet.

Meg har da to muligheter som jeg ser det. Invitere en eller flere inn til mitt sted slik at eiendommen deles etter avtale - må være åndsbevisste, positiv polariserte og gode venner ellers går det ikke så bra tror jeg. Da kan stedet være gjeldsfri hvis de/den som kommer inn betaler for sin andel. Da er det et utmerket sted å drive med informasjons utspredning - her kan det lages filmer, skrives bøker, behandles pasienter/klienter, fiskes, jaktes og koser seg i solen. Jeg ser det som en fordelaktig løsningen fordi jeg tror ikke på samfunnskollaps - langt i fra i Norge. Jeg tror at bakkemannskapet må være mer synlig og tilgjengelig for å gjøre jobben.

Mitt andre valg er å starte et nytt sted - et annet sted. Gud vet hvor. Jeg har bygget nå i snart 2 år og jeg har ikke lyst til å bygge så fryktelig mye mer. Men om jeg må så må jeg. Da ønsker jeg å etablere et sted med flere som ønsker å lage et senter der det som kan gjøres her - gjøres der.

Noe må snart skje for min del.
Metamike is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT. The time now is 07:35 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Project Avalon